czwartek, 19 lutego 2015

#25 RECENZJA "Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman

Hej Miśki!

Przyznam wam się, że trochę wyszłam z tego całego "blogowania". Trwają u mnie obecnie ferie, a postanowiłam sobie, że jak mam tyle wolnego czasu to chcę się oddać książką. No i tak właśnie się stało. Dla jednych to dobrze, dla innych już nie. Ja się bardzo cieszę, bo już przeczytałam taką ilość książek, których zaplanowałam na całe ferie (a nawet pierwszy tydzień nie minął!). Dziś chcę zaprosić was do recenzji książki, którą się kocha, albo nienawidzi. Zapraszam! 


Tytuł: Zostań, jeśli kochasz


Autor:  Gayle Forman


Wydawnictwo:  Nasza księgarnia


Rok wydania: 2014


Ilość stron: 248


Oryginalny tytuł: If I stay


Moja ocena:  6/10






Opis Książki:

"Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć
Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi , Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi  podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując 
rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie. "

Wszyscy usłyszeli o tej książce, może tylko dlatego, że całkiem niedawno wyszedł film na podstawie tej książki. Obejrzałam go po tym jak przeczytałam książkę i mogę stwierdzić, że film chyba podobał mi się ciut bardziej. Choć za każdym razem jak widziałam Chloe Grace Moretz czyli książkową Mię to widziałam Carrie... No i czekałam jak zakatują ją tamponami, jeśli ktoś oglądała film "Carrie" to wie o co mi chodzi.


Mia jest miłośniczką muzyki poważnej i jej całym życiem jest granie na wiolonczeli. Ma kochanego chłopaka i cudowną rodzinę, ale historia Mii nie zapowiada się wcale "Happy End'em" Wszystko zaczyna się od tego, że wraz z rodzicami i z młodszym bratem Tedd'em chcą się wybrać w odwiedziny do znajomych. Dzieci nie muszą iść do szkoły z tego względy, że przez śnieg szkoły zostały zamknięte. Podczas jazdy, na nieszczęście kierowca tiru stracił panowanie nad pojazdem i wjechał w samochód w, którym znajdowała się rodzina Hall'ów. Mia nie wie co się wydarzyło, zaczyna się zastanawiać czy żyje? I gdzie znajdują się jej bliscy. Wszędzie biegają sanitariusze i nie zwracają uwagi na Mię. Dziewczyna dostrzega martwe ciała swoich rodziców. Po chwili dostrzega swoje ciało leżące na śniegu. Jak to możliwe, że jest  nie przytomna, a wszystko widzi? W mgnieniu oka sanitariusze ją znajdują i zabierają ją do szpitala. Mia uświadamia sobie, że jest w śpiące i musi zdecydować czy chcę zostać z resztą swojej rodziny i swoim chłopakiem Adamem, czy odejść z tego świata z najbliższymi. Przypomina sobie wszystkie wspomnienia z dzieciństwa i z niedalekiej przeszłości. Czy Mia wybierze śmierć? Czy jednak życie? Jak Adam zareaguję na jej wypadek? Dlaczego rockmen wybrał wiolonczelistkę? 


Podsumowanie:

Dlaczego taka niska ocena? Już wam się tłumaczę. Spodziewałam się po tylu "achów" i "ochów" czegoś niezwykłego. Miliony poronionych łez i zużytych chusteczek. No, ale niestety ani jedna łezka mi nie pokazała, a chusteczki jedynie miałam zużyte w powodu mojego kataru. Lepsze to niż nic. Uważam, że książkę może przeczytać każdy kto jest zainteresowany, bo nie jest napisana jakimś mega skomplikowanym językiem. Nie trzeba za bardzo się wysilać nad analizowaniem wielu spraw. Jest to książka, dla osób które zaczynają swoją przygodę z czytaniem. Bardzo fajny pomysł miała autorka nad godzinami zamiast rozdziałami. Mamy świadomość ile czasy upłynęło od wypadku. Nigdy nie miałam przyjemności czytać książki, która podzielona w taki sposób, że co rozdział lub dwa mogliśmy się cofnąć wraz z Mią do jej przeszłości. Główne widzimy jak wyglądały jej początki z Adamem, jak ich miłość kwitła, wzloty i upadki tych dwojga. Niedawno wyszła druga część czyli "Wróć, jeśli pamiętasz" jestem już po jej przeczytaniu i powiem wam, że druga część mi się o wiele bardziej podobała niż pierwsza! Myślę czy nie zrobić porównania  książka/film. Może w niedługim czasie się za to zabiorę.

Sprawdzian: 

Styl pisania: 4
Bohaterowie: 4
Akcja: 3
Okładka: 5+

Moja ocena:

6/10

Wydawnictwo:



-Laurusss
ASK
Tumblr




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz