piątek, 30 stycznia 2015

#16 RECENZJA "Gra w kłamstwa" Sara Shepard

Hej Miśki!

Sare Shepard możecie znać jako autorkę bestsellerowej serii Pretty Little Liars, która ma z 13 tomów jak i nie więcej ;__:. Nie czytałam tamtej serii ale powiem wam, że jestem zauroczona nową serią tej autorki. Zapraszam!




Tytuł: Gra w kłamstwa


Autor:  Sara Shepard


Wydawnictwo:  Otwarte


Rok wydania: 2013


Ilość stron: 296


Oryginalny tytuł: The Lynig Game


Moja ocena:  8/10




Opis książki:


"Najgorsze w byciu martwym jest to, że niczego już nie przeżyjesz.
Nigdy więcej nie pocałujesz chłopaka.
Nigdy więcej żadnych sekretów.
Nigdy więcej plotek z dziewczynami.
Chciałam dostać coś, czego nikt inny jeszcze nie otrzymał drugie życie.
Dzięki Emmie, mojej zaginionej siostrze bliźniaczce, mam na to szansę.

Niech gra w kłamstwa się zacznie."



Opowiem wam jakim cudem zabrałam się do przeczytania tej serii. Kiedyś kiedyś jak dopiero wychodziła ta seria do Polski to w empiku była taka promocja, ze kupując jedną książkę z tej serii dostawało się cień do powiek XD. Nie ważne, że się wcale nie maluję ale stałam się wtedy posiadaczką dwóch książek i dwóch cieni do powiek ( fioletowy i zielony :D) #idiotka.


Całą historię opowiada nam martwa Sutton, która jako duch obserwacje życie swojej  zaginionej siostry. Sama nie wie jak umarła czy może jednak powinnam to określić, nie wie kto przyczynił się do jej śmierci. Sutton została adoptowana i nie spodziewała się również tego, że ma siostrę bliźniaczkę o imieniu Emma. Emma jedynie może jej pomóc jej odszyfrować jej tajemnice. Siostra "zmienia się" w Sutton i zaczyna udawać ją. Jak do tego doszło? To wszystko jest wyjaśnione w książce. Sutton mieszka w luksach nie tak jak Emma. Którą nikt nie kochał w rodzinach zastępczych i nie mogła sobie pozwalać na markowe rzeczy tak jak Sutton. Teraz Emma może się przekonać jak to jest mieć wszystko czego zapragnie, ma kochających rodziców i siostrę o imieniu Laurel, grupkę przyjaciółek, przyjaciela Ethan'a ale WSZYSCY myślą, że jest Sutton, a nie Emmą. Dziewczyna początkowo nie cieszy się, że musi kogoś innego udawać. Lecz za wszelką cenę chcę się dowiedzieć kto zamordował jej jedyną siostrę. Musi jednak uważać, bo morderca nie jest taki głupi i dał jej pewne ultimatum. Od czasu do czasu Sutton ma przebłyski/ wspomnienia o których nie pamiętała. Dzięki nim możemy wyjaśnić sobie parę spraw. Kto jest tym mordercą? Jak Emmaporadzi sobie w rozwiązaniu zagadki? Czy uda jej się dochować tajemnicy? Jak sobie poradzi w nowym życiu?


W Polsce jak na razie zostały wydane cztery część tej serii czyli "Gra w kłamstwa", "Nigdy przenigdy", "Pozory mylą" i "Kłamstwo doskonałe". Z tego co mi wiadomo mają jeszcze wyjść 2 części. Oby tylko 2 ;__;. Bo nie jestem chętna żeby ta seria też miała ponad 13 tomów. To już będzie przesada. Ogólnie seria bardzo i to bardzo mi się podoba. Można powiedzieć, że jest w kategorii "Kryminał dla młodzieży". Wiem, że w recenzji nadużywałam imion "Sutton" czy "Emma" ale nie mogłam inaczej tego zrobić. Książka jest napisana bardzo przyjemnym językiem. Bohaterowie na plus, akcja też. Książka bardzo szybciutko się czyta i nie sprawia również problemu, w jest napisana w lekkim języku. Specjalnie dopasowana do młodych czytelników.  Emma ma bardzo dużo różnych przygód. Odkrywamy razem z nią zaskakujące tajemnice jej siostry. Książka godnego polecenia. Nie zaczynajcie jej tylko czytać wieczorem,gwarantowana nie przespana noc. Chociaż książka jej króciutka.

Moja ocena:

8/10

Wydawnictwo:

 


-Laurusss
ASK
Tumblr


3 komentarze:

  1. Prosiłaś o obserwację. Ja już, a ty kochana? :* liczę na uczciwość ;) http://nikayoungjournalist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń