sobota, 19 grudnia 2015

RECENZJA "Każdego dnia" David Levithan


"Czy przez to, kim jestem, różnię się od innych ludzi? Owszem, morderstwo uszłoby mi na sucho, jednak przecież w każdym człowieku tkwi zło. Chodzi o to, że dokonujemy wyboru. Każdego dnia decydujemy, że nikogo nie skrzywdzimy. Nie jestem inny pod tym względem. "
David Levithan – Każdego dnia





Tytuł: Każdego dnia


Autor:  David Levithan


Wydawnictwo:  Dolnośląskie 


Rok wydania: 2015


Ilość stron: 264


Oryginalny tytuł: Every Day


Moja ocena:  8/10






Opis książki:


"Każdego dnia szesnastoletni A budzi się - bez ostrzeżenia - w innym ciele i w innym miejscu.

A pogodził się ze swoim wyjątkowym losem, ustalił nawet zasady, których stara się przestrzegać. Nie angażować się. Nie rzucać się w oczy. Nie mieszać w cudzym życiu.

Aż do pewnego poranka, kiedy A budzi się w ciele Justina i poznaje jego dziewczynę, Rhiannon. Od tej chwili przestają obowiązywać wszelkie reguły, bowiem A wreszcie znalazł kogoś, z kim pragnie być – każdego dnia, bez wyjątku."






A nie wie kim był wcześniej. Nie wie kim są jego rodzice, gdzie mieszkał, czy miał jakiś przyjaciół, czy był zakochany, nie wie nic o sobie konkretnego. Jednak wie  że codziennie budzi się w innym ciele. Jednego dnia może być dziewczyną, a drugiego już chłopakiem. Ma za sobą miliony doświadczeń. Zerwanie z chłopakiem, ciężka choroba, okropni rodzice, problemy w szkole i w domu. Żyje ze świadomością, że jak umrze w ciele osoby której nawet nie zna nikt o nim nie będzie pamiętał. Nikt i tak nie wie kim jest.
Do pewnego czasu...
Pewnego dnia budzi się w ciele Justina. Chłopak jak każdy inny. Jednak jest coś innego... Ma dziewczynę Rhiannon. Piękna, miła, niesamowita, mądra, inna. Tylko że ona nie jest odpowiednio traktowana przez swojego chłopaka. A chcę żeby dziewczyna miała chociaż jeden dzień udany. Nigdy wcześniej się nie zakochał tak bardzo jak teraz. Jeszcze w nie swojej dziewczynie. Chce żeby była szczęśliwa. Chcę dla niej wszystkiego co dobre. Niestety i tak codziennie jest w innym ciele, ale czy to dla niego jakiś problem?
 Czy taka miłość ma sens? Czy taki związek ma jaką przyszłość? 






O tej książce już bardzo dużo słyszałam. W Polsce jak i zagranicą zdobyła dużą popularność. David'a Levithan'a znam z książki "Will Grayson, Will Grayson". Już wtedy przypadł mi jego styl pisania.
"Każdego dnia" jest na prawdę bardzo dobrą książką. Całkowicie inna historia. Opowiadająca o każdym ludzkim problemie. Myślę że wiecie o co mi chodzi? Niestety ta książka jest bardzo krótka :(, a zakończenia w ogóle się nie spodziewałam. Na szczęście jak kontynuacja :D. Muszę jak najszybciej się za nią zabrać.
Bardzo się przywiązałam do bohaterów.
Jeśli ktoś jeszcze nie kupił bliskiej osobie prezentu to ta książka będzie idealna.




Sprawdzian:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 5
Akcja: 5
Okładka: 5

Moja ocena:

8/10

Wydawnictwo:



-Laurusss

Akcja
Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz