piątek, 25 grudnia 2015

RECENZJA "Ember in the Ashes. Imperium Ognia" Sabaa Tahri


"Życie składa się z wielu momentów, które nic nie znaczą.A potem któregoś dnia nadchodzi chwila, która wpływa na wszystkie dalsze wydarzenia. więcej"
Sabaa Tahir – "Ember in the Ashes. Imperium Ognia"





Tytuł: Ember in the Ashes. Imperium Ognia


Autor:  Sabaa Tahir


Wydawnictwo:  Akurat 


Rok wydania: 2015


Ilość stron: 510


Oryginalny tytuł: An Ember in the Ashes


Moja ocena:  9/10







Opis książki:


"Zapierająca dech w piersi historia o honorze, miłości, poświęceniu i walce o wolność, która podbiła serca młodych czytelników na całym świecie. Laia należy do kasty Uczonych – w bezwzględnym Imperium tacy jak ona są zepchnięci na margines, stale inwigilowani i prześladowani. Aby ocalić brata oskarżonego o zdradę, dziewczyna wstępuje w szeregi buntowników i wyrusza ze śmiertelnie niebezpieczną misją do gniazda zła: zostaje niewolnicą w Akademii szkolącej najwierniejszych, najbardziej bezwzględnych żołnierzy Imperium. Jednym z nich jest Elias. Choć należy do wyróżniających się studentów , w jego sercu narastają wątpliwości, czy rola okrutnego egzekutora jest rzeczywiście tą, jaką chce odgrywać przez całe dorosłe życie. Przypadkowe spotkanie dwojga młodych ludzi nie tylko całkowicie odmieni ich losy, lecz także wstrząśnie posadami świata, w którym oboje żyją."







Laia  mieszka wraz ze sowimi dziadkami i z bratem w Imperium. Nie jest to najlepsze miejsce na ziemi gdzie można mieszkać. Można nawet powiedzieć, że jest to jedno z najgorszych miejsc na ziemi. Z niewiadomych przyczyn możesz trafić do więzienia lub zostać zabity przez Maski, która po części rządzą w Imperium. Pewnej nocy do jej domu wkraczają Maski, gdzie oskarżają jej brata o zdradę. Jej dziadków brutalnie mordują, a brata zabierają do więzienia Laia cudem ucieka od Maski. Jedynym jej teraz jest uwolnienie brata. Wie że Ruch Oporu może jej w tym pomóc. Musi ich znaleźć.
Elias jeden z najlepszych uczni Akademii. Jednak czy ona się cieszy z tego? Czy chce być przez całe życie bezwzględnym egzekutorem? To chyba nie jego bajka. Postanawia uciec z Akademii jak najszybciej i tak żeby nikt go nie zauważył. Jednak jego plany trochę nie wypaliły. Zaczęły się Próby która mają wyłonić zwycięzca, a potem nowego władzę Imperium.
 Laia i Elias spotykają się przez przypadek. Czy te spotkanie zmieni ich życie?




Bardzo duży szum wywołała właśnie ta książka. Przez jakiś czas wszyscy polscy czytelnicy tylko o niej mówili. Ja jakoś za specjalnie nie chciałam się za nią zabierać. Nie moje klimaty. Niedawno ta książka była na promocji w Biedronce i moja kochana mamusia postanowiła mi ją kupić. Na samym początku jakoś za specjalnie nie chciałam jej czytać, ale po zobaczeniu oceny na lubimyczytac.pl zmieniłam zdanie. Chociaż miałam bardzo duży dystans do niej. No i się zakochałam. Nie dość że wątek miłosny jest GENIALNY! To sama akcja w tej książce powala. Jedna sytuacja się kończy, nagle druga zaczyna. Jedna się jeszcze nie skończyła, a już dzieje się coś nowego. Nie mogłam się od niej oderwać. Ta książka trochę mi przypominała "Złodziejską magie" ze względu na rozdziały, ale to tyle podobieństwa. Już nie mogę się doczekać kiedy wyjdzie kolejny tom ;___;.



Sprawdzian:

Styl pisania: 6
Bohaterowie: 6
Akcja: 6
Okładka: 5

Moja ocena:

9/10

Wydawnictwo:




-Laurusss

Akcja
Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss





4 komentarze:

  1. Aż taka dobra? Szczęśliwego nowego roku ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę :). Godna uwagi zdecydowanie!
      Również szczęśliwego!

      Usuń
  2. Ja do każdej nowej książki mam podejście "Tyle szumu, a pewnie niepotrzebnie", jednak - powiem szczerze - zachęciłaś mnie do zakupienia i przeczytania tej pozycji ;)

    Pozdrowionka :)

    rozczytanyczlowiek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz że mam tak samo :D.
      Cieszę się że mogłam Cię jakość zachęcić :)

      Pozdrawiam!

      Usuń