wtorek, 17 marca 2015

#31 RECENZJA "Rywalki. Książę i Gwardzista"

Hej Miśki!

Dziś będzie dość nie typowa recenzja, a z tego powodu że chcę wam opowiedzieć o nowelce. Jeśli ktoś nie wie co to jest nowelka to ja w krótki i chyba najprostszy sposób wytłumaczę. Nowelka - dodatek to serii czy trylogii. Odpowiem co mi się w niej podobało czy zaskoczyło i odpowiem na parę istotnych pytań, które umożliwią wam sięgnięcie po tą książkę.


Tytuł: Rywalki. Książę i Gwardzista


Autor:  Kiera Cass


Wydawnictwo:  Jaguar 


Rok wydania: 2014


Ilość stron: 224


Oryginalny tytuł: The Selection Stories: The Prince and The Guard


Moja ocena:  8/10






Opis książki:

Książę pokazuje wydarzenia sprzed eliminacji i pozwala czytelnikowi śledzić młodego władcę od pierwszego dnia ich rozpoczęcia. W drugiej z opowieści przekonamy się, jak płynęło życie Aspena w pałacowych komnatach- i ujrzymy prawdę o świecie gwardzistów, której nigdy nie pozna America...



Jak widać na załączonym zdjęciu i po opisie książką nie jest za gruba. Nie będę za bardzo opowiadać wam o treści książki, bo według nie opis idealnie wszystko nam zapowiada. No i nie chcę narobić tu żadnych spoilerów. Pierwszym pytaniem jakie przyszło mi do głowy jak zakupiłam tą książkę było "Kiedy mogę ją przeczytać?". Chodzi mi o to czy mogłabym ją przeczytać jak skończyłam tylko pierwszy tom czy całą trylogię. Nie chciałam spoilerów. Więc odpowiedz na moje pytanie jest takie: Jeśli nie chcecie spoilerów to najlepiej jeśli przeczytacie tą nowelkę po skończeniu 2 tomu. Tak będzie idealnie. Książka ma dwóch narratorów i jest podzielona na dwie części + dodatki (o których nieco później). 


Jest podzielona w bardzo w logiczny sposób jedną część opowiada książę Maxon, a drugą Aspen. Pierwsza część bardziej odnosi się do pierwszego tomu, zaś druga część do drugiego. Najbardziej podobały mi się te dodatki o których nawet nie miałam pojęcia jak zakupywałam książkę :D.

  • Pytania do Kiery Cass
  • Wybrane dziewczęta pełna lista kandydatek
  • Żyć z klasą: lista klas
  • Drzewo genealogiczne Ameriki Singer
  • Drzewo genealogiczne Aspena Legera
  • Drzewo genealogiczne Maxona Schreave'a
  • Rywalki: oficjalna playlista
  • Elita: oficjalna playlista

Tę dodatki na prawdę są przydatne. Dzięki tym pytaniom do autorki można się dowiedzieć bardzo ciekawych informacji. Lista klas jest interesująca tak jak drzewa genealogiczne, które są przepiękne! Sami oceńcie:


Podsumowując książkę może przeczytać każdy, kto miał do czynienia z trylogią Selekcja. Jeśli jesteś fanem tej trylogii lub czujesz jakiś niedosyt to sięgnij po tą książkę. Mogę was pocieszyć (lub nie), bo niedługo wychodzi kolejna nowelka! 

Moja ocena:

8/10


Wydawnictwo: 

-Laurusss


ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz