piątek, 1 stycznia 2016

RECENZJA "Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań"


"Wszyscy kochamy i wszyscy ponosimy straty, a mimo to nie przestajemy kochać." 
Kelly Link – Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań





Tytuł: Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań


Autor:  Gayle Forman, David Levithan i inni...


Wydawnictwo:  Otwarte 


Rok wydania: 2015


Ilość stron: 432


Oryginalny tytuł: My true love gave to me. Twelve holiday stories

Moja ocena:  8/10






Opis książki:


"W te święta 12 autorów powieści dla młodzieży, m.in. Rainbow Rowell, Gayle Forman i David Levithan, przyniesie Ci najpiękniejszy prezent.

Znana piosenkarka udaje kogoś innego, by uciec przed sławą. 
Skazany na prace społeczne młodociany przestępca musi wziąć udział w przygotowaniach do jasełek i zakochuje się w najbardziej nieodpowiedniej dla niego osobie.
Dziewczyna adoptowana przez Świętego Mikołaja zastanawia się, czy dla miłości jest gotowa opuścić krainę elfów… 

Nieważne, skąd pochodzisz, czy jesteś elfem czy zagubionym w świecie dorosłych nastolatkiem – uwierz w magię świąt!
A jeśli nie uwierzysz – czy to oznacza, że ona nie istnieje?
Przecież wszyscy pragniemy tego samego: by ktoś podarował nam miłość."






Nie będzie to taka recenzja jak zawsze, bo bym nie miała za bardzo czego opisywać.  No a 12 opowiadań też za bardzo mi się nie widzi opisywać. Dziś wam po krotce opowiem co sądzę o tej książce i opowiadaniach (które mi się podobały, a które trochę mniej). 
Jak można zobaczyć jest to książka Strike świąteczna, na ten właśnie okres. Jak zobaczyłam, że ta książka zostanie wydana w Polsce to się bardzo ucieszyłam. W tamtym roku czytałam "W śnieżną noc", która sprawiła, że jako tako poczułam klimat świąt. 
"Podaruj mi miłość" jest przeuroczą książką. Zawarte w niej opowiadania nie są Bóg wie jak ambitne. Dobrze o tym wiedziałam, wiec jak je czytałam to głównie się skupiłam na wątku miłosnym bo właśnie on miał odgrywać najważniejszą role we wszystkich opowiadaniach.
Jest to też bardzo dobra książka dla osób, które mają w pewnym momencie zły humor. Przezabawne teksty i sama słodycz. 




Jeśli chodzi o to jak oceniłam poszczególne opowiadania to prezentuję się to następująco:

1. Północ. Rainbow Rowell 7,5/10

2. Dama i lis. Kelly Link 5/10

3. Anioły na śniegu. Matt De La Peńa 8/10

4. Gwiazda Polarna wskaże ci drogę. Jenny Han 7/10

5. Cud Charliego Browna. Stephanie Perkins 9,5/10

6. Kryzysowy Mikołaj. David Levithan 6/10

7. Krampuslauf. Holly Black 6/10

8. Coś ty narobiła, Sophie Roth? Gayle Forman 10/10

9. Jezus malusieńki leży wśród wojenki. Myra Mcentire  6/10

10. Witamy w Christmas w Kalifornii. Kiersten White 8/10

11. Gwiazda Betlejemska. Ally Carter 9/10

12. Dziewczyna, która obudziła Śniącego. Laini Taylor 6,5/10







Jak widać niektóre opowiadania bardziej mnie się podobały inne mniej. Większość bardziej przypadła mi do gustu. Kolejne zaskoczenie Gayle Forman chyba na prawdę muszą ją przeprosić. Niestety zawiodłam się bardzo na Davide Lavithanie. Widać że to on napisał te opowiadanie bo to bardzo w jego stylu, lecz spodziewałam się czegoś lepszego.
Te opowiadania nie są w żaden sposób podobne do siebie. Różnią się od siebie diametralnie.
Każdy znajdzie coś dla siebie. Jedne są bardziej magiczne, drugie nie mają odrobiny magi. 
Jeśli komuś w tym roku nie udało się kupić tej książki, a za wszelką cenę chcę ją przeczytać na święta to gorąco polecam. Nie zawiedziecie się.








Wydawnictwo:




-Laurusss

Akcja
Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
* Snapchat: laaurusss



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz