sobota, 14 listopada 2015

RECENZJA "Złodziejska Magia" Trudi Canava


"Wątpisz. To jakiś początek. Wątpliwości niczego nie wykluczają. "
Trudi Canavan – Złodziejska magia




Tytuł: Złodziejska Magia


Autor:  Trudi Canava


Wydawnictwo:  Galeria książki


Rok wydania: 2014


Ilość stron: 560


Oryginalny tytuł: Thief's Magic


Moja ocena:  7/10






Opis książki:


"W świecie, w którym magia napędza rewolucję przemysłową, student archeologii, Tyen, odkopuje księgę zwaną Vella, która posiada zdolność odczuwania. Vella ­– niegdyś młoda czarodziejka zajmująca się introligatorstwem – została zmieniona w pożyteczne narzędzie przez jednego z najpotężniejszych czarnoksiężników wszechczasów. Od tamtej chwili zbiera informacje, między innymi kluczowe wskazówki na temat katastrofy czekającej świat Tyena.

Tymczasem w krainie rządzonej przez kapłanów Rielle, córkę farbiarza, nauczono, że posługiwanie się magią oznacza okradanie aniołów. Wie jednak, że ma do tego talent, i że w mieście przebywa pewien zdeprawowany człowiek, który chętnie nauczy ją, jak się nią posługiwać – jeżeli tylko odważy się zaryzykować gniew aniołów.

Nie wszystko jednak jest zgodne z przekonaniami, w jakich wychowano Tyena i Rielle. Ani natura magii, ani prawa ich krajów.

A nawet ludzie, którym ufają."






Tyen student archeologi, pewnego razu podczas wykopalisk znajduję pewną księgę. Jednak to nie jest taka zwyczajna książką, jak może się na pierwszy rzut oka może się wydawać. Znalezisko nazywa się Vella, która posiada zdolności odczuwania. Kiedyś była piękną, młodą czarodziejką. Vella posiada miliony informacji na miliony, różnych rzeczy. Tyen dowiaduję się od księgi o strasznym wydarzeniu jakie czeka jego świat. Jednak nie wszyscy im wierzą i nie wszyscy chcą żeby chłopak posiadał Velle. Młody archeolog musi uciekać, żeby chronić siebie, księgą jak i swój świat.
W innym całkiem świecie mieszka Rielle, córka farbiarza, uczęszcza do szkoły zakonnej, gdzie nauczoną ją że posługiwanie się magią oznacza okradania aniołów. Jednak dziewczyna ma talent, o którym wie jedynie jej ciotka. Rodzina Rielle chcę jedynie żeby wyszła za męża lepiej urodzonego od niej.Pewnego dnia poznaję przypadkowo biednego malarza. Jednak nie tylko jego musi ukrywać...






Pierwszy raz mam styczność z Trudi Canava. Chociaż słyszałam o niej nie raz. Lecz to co ona pisze to nie moja bajka. Nie czytam za dużo takiej fantastyki.  Z tego co się dowiedziałam to seria " Prawo Milenium" będzie zawierała aż 6 tomów! Na razie wszyły dwa. Nie jestem pewna czy sięgnę po kolejną część. Książka sama w sobie była dobra, ale to jednak nie moje klimaty. Co było ciekawe to, że książka była podzielona na część Tyen'a jak i część Rielle. Chociaż upierdliwe były długie rozdziały. Jestem ciekawa czy w kolejnym tomie głównie bohaterowie się w końcu spotkają. Może jest ktoś kto przeczytał już "Anioł burz" i może mi powiedzieć czy warto po nią sięgnąć?




Sprawdzian:

Styl pisania: 4
Bohaterowie: 5
Akcja: 5
Okładka: 5

Moja ocena:

7/10

Wydawnictwo:



-Laurusss


Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz