sobota, 21 listopada 2015

RECENZJA "Marina" Carlos Ruzi Zafón


"Czasami to, co najbardziej prawdziwe, dzieje się tylko w wyobraźni. Wspominamy tylko to, co nigdy się nie wydarzyło."
Carlos Ruiz Zafón – Marina




Tytuł: Marina


Autor:  Carlos Ruiz Zafón


Wydawnictwo:  Muza


Rok wydania: 2009


Ilość stron: 304


Oryginalny tytuł: Marina


Moja ocena:  7/10






Opis książki:



"Barcelona, lata osiemdziesiąte XX wieku. Oscar Drai, zauroczony atmosferą podupadających secesyjnych pałacyków otaczających jego szkołę z internatem, śni swoje sny na jawie. Pewnego dnia spotyka Marinę, która od pierwszej chwili wydaje mu się nie mniej fascynujaca niż sekrety dawnej Barcelony. Śledząc zagadkową damę w czerni, odwiedzająca co miesiąc bezimienny nagrobek na cmentarzu dzielnicy Sarriá, Oscar i jego przyjaciółka poznają zapomnianą od lat historię rodem z Frankensteina i XIX-wiecznych thrillerów. Historię, której dramatyczny finał ma się dopiero rozegrać..."





Oscar Drai uczęszcza do szkoły z internatem, nie ma rodziny ani krewnych, jest kompletnie sam. Jednak  to się zmienia, kiedy spotyka na swojej drodze Marinę. Dziewczyna mieszka z ojcem w dużej posiadłości niedaleko internatu. Ta dwójka młodych ludzi rozumie się doskonalę, spędzają ze sobą każdą wolną chwilę. Pewnego razu postanawiają śledzić zagadkową damę w czerni, trafiają w ten sposób na tajemniczy bezimienny grób. Co się okazuję, że ta zapomniana mogiła skrywa w sobie mnóstwo tajemnic. Jak to młodzi ludzie postanawiają odkryć wszystkie tajemnice związane z grobem. Chyba lepiej dla nich by było żeby nic o nim nie wiedzieli. Poszukiwania stwarzają im mnóstwo problemów, a czasu jest bardzo nie wiele.




Jest to pierwsza książka Carlosa Ruiz Zafón'a, którą przeczytałam. Nie miałam jeszcze przyjemności sięgnąć po "Cień wiatru". Nigdy nie słyszałam o "Marina". Nie wiedziałam czego mam się tak na prawdę spodziewać. Powieść jest bardzo klimatyczna, Carlos świetnie przestawił nam Barcelonę. Historia jest bardzo tajemnicza. W pewnych momentach się bałam. Co mnie jednak zaskoczyło to same zakończenie. Nigdy bym się nie spodziewało, że tak to może się wszystko skończyć. Przyznam się, że się nawet popłakałam. Na prawdę polecam wam to książkę. Nie mam porównania do "Cieniu Wiatru", ale myślę że w niedługim czasie to się zmieni.


Sprawdzian:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 5
Akcja: 5
Okładka: 4

Moja ocena:

7/10

Wydawnictwo:



-Laurusss


Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz