czwartek, 23 kwietnia 2015

#42 RECENZJA "Córka dymu i kości" Laini Taylor

Hej Miśki!

Jest to kolejna książka, którą kupiłam za bardzo i to BARDZO niską cenę. No i kolejna tania książka w której jestem zakochana! Coraz częściej przekonuję się, że tanie książki są dobre. 

Zapraszam!


Tytuł: Córka dymu i kości


Autor:  Laini Taylor


Wydawnictwo:  Amber


Rok wydania: 2012


Ilość stron: 400


Oryginalny tytuł: Daughter of Smoke and Bone


Moja ocena:  9/10





Opis książki: 

"Na wszystkich kontynentach na drzwiach domów pojawiają się czarne odciski dłoni. Wypalają je skrzydlaci nieznajomi, którzy wkradają się do naszego świata przez szczelinę w niebie…
Przemierzająca kręte uliczki zasypanej śniegiem Pragi siedemnastolatka ze szkoły sztuk plastycznych zostanie wkrótce uwikłana w brutalną wojnę istot nie z tego świata. I odkryje prawdę o sobie – zrodzonej z dymu i kości…
Jej szkicowniki są pełne potworów. Mówi w wielu językach, nie tylko ludzkich. Ma jaskrawoniebieskie niefarbowane włosy, niezwykłe tatuaże i blizny. Kim jest?
Karou prowadzi podwójne życie: jedno w Pradze jako utalentowana i tajemnicza artystka, drugie w sekretnym sklepie, gdzie rządzi Brimstone – Dealer Marzeń. Karou nie wie,skąd przybywa i czy jest tylko człowiekiem. Nie wie, po co wyrusza przez magiczny portal na ryzykowne wyprawy. I nie wie, do którego świata należy. Dopóki nie spotka najpiękniejszej istoty: mężczyzny o skrzydłach z płomienia, ustach bez uśmiechu i oczach koloru ognia, których spojrzenie jest jak płonący lont wypalający powietrze pomiędzy nimi.
Akiva staje się jej tak bliski, jakby kochała go całe życie…"


Karou jest bardzo dziwną dziewczyną. Niebieskie włosy, cała w tatuażach, blizny, niezwykły talent malarski. Gdybym taką dziewczynę ujrzała gdzieś na ulicy bym stwierdziła, że pochodzi z jakiejś patologii. Dziewczyna nie zna swoich biologicznych rodziców, a została wychowana przez bardzo dziwne stwory. Kobieta która jest cała w wężach czy mężczyzna z ogonem który ma dość nietypową prace. Karou chodzi do normalnej szkoły w Pradze, ma normalną przyjaciółke ale co wyróżnia główną bohaterkę od dziwnego koloru włosów? Pracuję u Brimstone (facet z ogonem) musi dla niego zdobywać dziwne rzeczy, przechodzić przez magiczne portale, spotykać się z dziwnymi osobami. Czy ona na pewno jest człowiekiem? Pewnego razu robi się głośnio, ponieważ w różnych częściach świata na drzwiach są pozostawione czarne odciski dłoni. Podczas jednego swojego "zlecenia" spotyka anioła (dosłownie). Nieziemsko przystojny chłopak, oczy koloru ognia ach ach ach.... 
Czy coś ich łączy? Kim on jest? Kim jest na prawdę dziewczyna? 


Rekomendacja: 

Ta książka ma (praktycznie) same plusy! Co się na początku w oczy to przepiękne zdobienia. Czyż one nie są przepiękne? Nie mogłam tu wspomnieć o przecudownym wątku miłosnym, który nie jest do końca taki oczywisty. Ale co mnie bardzo zaskoczyło to, że główną bohaterkę polubiłam. Teraz często mi się zdarza, że wkurzają mnie czy nawet irytują główne bohaterki. Karou jest inna. Wie czego chcę, umie sobie sama poradzić, utalentowana, pokochałam ją od samego początku. Dodam, że jej przyjaciółka jest, jest przekomiczna :D. Nie dobra nie bd kłamać, wszystkie postacie która stworzyła autorka są WSPANIAŁE! Kolejnym zdziwieniem było to, że książka była przepełniona fantastyką. Nie jestem jakoś mega wielką fanką takiej typowej fantastyki czyli wilkołaki, wampiry i te sprawy. Tutaj spotkałam się z bardzo przedziwnymi stworami, ale czy to mi się podobało? Owszem :D. Dobra teraz jakieś minusy (konkretnie jeden minus), żeby nie było tak kolorowo. Nie spodobała mi się końcówka, nie powiem dlaczego żeby wam za spoilerować. Jeśli przeczytaliście czy jak przeczytacie to będziecie wiedzieć o co mi chodzi.


 Sprawdzian:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 6
Akcja: 5+
Okładka: 6

Moja ocena:

9/10


Wydawnictwo: 


-Laurusss


ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz