niedziela, 26 maja 2019

"Do wszystkich chłopców, których kochałam" Jenny Han


"Może właśnie dlatego mnie pocałowałeś - żeby zdobyć nade mną władzę. Żeby zmusić mnie to zainteresowania się Tobą. Podziałało. "
Jenny Han – Do wszystkich chłopców, których kochałam



Tytuł: Do wszystkich chłopców, których kochałam

Cykl: O chłopcach

Autor:  Jenny Han

Wydawnictwo: Wydawnictwo kobiece

Rok wydania: 2018

Ilość stron: 380

Oryginalny tytuł: To All the Boys I've Loved Before

Moja ocena: 7/10











Opis książki: 


Lara Jean właśnie zaczyna naukę w klasie maturalnej. Jej starsza siostra wyjechała na studia do Szkocji, zrywając przy tym z chłopakiem, a młodsza robi wszystko, aby zaszczepić w ojcu chęć posiadania psa.

Dziewczyny Song, jak same siebie nazywają, kilka lat wcześniej straciły matkę i dbają o to, aby nie zapomnieć o swoich koreańskich korzeniach i najbardziej ułatwić ojcu wychowanie trójki dorastających córek.

Lara Jean w pudle na kapelusze, które dostała od matki, trzyma listy miłosne. I to nie byle jakie! Dziewczyna napisała je sama i skierowała słowa do swoich byłych obiektów westchnień, by ten sposób wyleczyć się z niechcianego uczucia. Łącznie powstało pięć listów, które nigdy nie miały trafić do adresatów.

Jednak ktoś ukradł pudło i wysłał spisane na papierze słowa, które miały wyleczyć złamane serce dziewczyny. Wszyscy chłopcy, w których kiedyś kochała się Lara, otrzymują wiadomości. Całą sytuację można by obrócić w żart, gdyby nie to, że jednym z nich, jest były chłopak starszej z sióstr Song.





Lara Jean ma szesnaście lat, ma kochającą rodzinę. Dwie siostry i cudownego tatę, jej mama zmarła kiedy była jeszcze małym dzieckiem. Zdecydowanie największym dla niej autorytetem jest jej starsza siostra Margot. Lara Jean nigdy nie miała chłopaka, jednak nie raz już była zakochana. Było aż pięciu chłopaków do, których coś poczuła. Nigdy nie miała odwagi im tego powiedzieć. W zamian napisała do nich listy, w których pisze dlaczego ich kocha i najmilsze wspomnienia z nimi związane.  Jednak nie miała zamiaru ich nigdy do nich wysłać. Chciała je zostawić dla siebie na pamiątkę swoich uczuć. Pewnego dnia podchodzi do niej Peter Kavinsky, który w dłoni trzyma list, który napisała do niego Lara Jean. Dziewczyna jest przerażona faktem, że w jakiś sposób listy trafiły do swoich odbiorców. Najbardziej jednak boi się spojrzeć w oczy Josh'owi, który też dostał list a jest chłopakiem jej siostry.




Przed przeczytaniem książki, obejrzałam film i miałam już mniej więcej wyrobione zdanie o tej pozycji. Całe szczęście film odbiega od książki w mniejszym lub w większym stopniu. 
"Do wszystkich chłopców, których kochałam" jest przeuroczą książką o pierwszych silnych uczuciach. Bardzo dziwnie mi się ją czytałam chwile po skończeniu "Obsesji" Jennifer L. Aumentrout. Powieść czyta się praktycznie jednym tchem. Rozdziały są bardzo krótkie, a język bardzo prosty i przyjemny. 
Główna bohaterka czyli Lara Jean  jest tak na prawdę jeszcze dzieckiem. Czasami denerwowało mnie jej lekkomyślne postępowanie  albo robienie tego co Margot powie. Margot słowa są święte więc tak trzeba robić. Najbardziej pozytywną postacią w całej książce była Kitty czyli najmłodsza z sióstr Song. Mała zwariowana dziewczynka z ciętym językiem.
Czas więc poruszyć może temat samego Petera, który jest jednym chłopaków który otrzymał list miłosny od Lary Jean. Jest uważany za najprzystojniejszego chłopaka w szkole. Jak byli mali to przyjaźnili się, jednak kiedy Peter zaczął się spotykać z Genevieve ta przyjaźń wymarła. Ich drogi znowu się schodzą, a między nimi pojawia się pewna wieź a mianowicie układ. Jedno ma pomóc drugiemu. 
Wydaję mi się, że książka jest skierowana do osób 16/17 lat bo właśnie tyle mają bohaterowie, co nie zmienia faktu, że osoba starsza (Ja) mile spędziła czas czytając właśnie tą powieść. Jestem już obecnie po drugim tomie i moje nastawienie do bohaterów trochę się zmieniło. Chcielibyście post dotyczący drugiego tomu? Coś ze spoilerami i nie tylko? Albo może post książka a film?
Dajcie koniecznie znać :).


Podsumowanie:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 4
Akcja: 4
Okładka: 5
Wątek miłosny: 5

Moja ocena:

7/10



Inne wydanie




Inne książki tej autorki:





Wydawnictwo:



-Laurusss

Instagram (Blogowy)
Instagram (Prywatny)
* Snapchat: laaurusss
*TV SHOW TIME: Laurusss

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz