sobota, 9 września 2017

RECENZJA "Najlepszy powód, by żyć" Augusta Docher


"- Nie sposób skąpić kolejnych szans, gdy kogoś kochasz. I choć rozsądek podpowiada, że to głupie, że będziesz cierpieć, że znów spotka cie rozczarowanie, póki kogoś kochasz, twoje serce nie potrafi skapitulować – wyznaje łagodnie."
Augusta Docher – Najlepszy powód, by żyć




Tytuł: 
Najlepszy powód, by żyć


Autor:  Augusta Docher


Wydawnictwo: Znak Literanova/ OMG books


Rok wydania: 2016


Ilość stron: 360


Oryginalny tytuł: Najlepszy powód, by żyć


Moja ocena:  9/10





Opis książki:

"Wszystko trwało ułamek sekundy. Błysk ognia i nagle jestem w ognistej kuli. Dociera do mnie, że się palę. Jestem żywą ludzką pochodnią.

Dominika budzi się po kilku dniach.
Wie, że to był wypadek, a ukochany ojciec wcale nie chciał jej zabić.
Teraz, kiedy on jest w więzieniu, ona leży w szpitalu i walczy o życie.
Chociaż właściwie, to inni walczą za nią, ponieważ ona się już poddała.
Ale to, co miało być końcem, okazuje się być początkiem…

Przewrotny los stawia na jej drodze ambitnego młodego lekarza, który dostrzega w niej coś więcej niż tylko pacjentkę. Gdy on będzie leczył jej ciało, jego brat Marcel, czarna owca szanowanej rodziny, spróbuje uleczyć jej duszę.
Tylko czy to jest w ogóle możliwe? Czy pęknięte serce potrafi jeszcze kochać?
I czy ktoś, kto ma tyle powodów, by się zabić, odnajdzie ten jeden, by żyć?"




Dominika Bąk ma raptem szesnaście lat, kiedy doznała strasznego poparzenia ciała w skutek kłótni rodzinnej. Jej ukochany ojciec siedzi teraz w więzieniu. Z matką nie chcę mieć nic do czynienia. ma Spędza większość swojego czasu w szpitalu. Ciągle jakieś badania, zabiegi, leczenia i tak w kółko. Ma już osiemnaście lat i znowu trafia do szpitala gdzie tam znajduję ją bardzo przystojny lekarz Tomek. Mężczyzna chcę jej bardzo pomóc wrócić do normalnego życia. Jednak okazuję się, że lekarz z bardzo dobrej rodziny ma brata, który jest uważany za czarną owce. Marcel młodszy brat Tomka również chcę pomóc Dominice "stanąć" na nogi. Jednak z czasem okazuję się to dosyć ciężką sprawą. 
Czy Marcelowi uda się? Czy połączy ich coś więcej? Czy Dominika będzie w stanie żyć na nowo?



Na samym wstępnie zaznaczam, że tą książkę dostałam od wydawnictwa do zrecenzowania i moja recenzja jest szczera i rzetelna. 
Zabierając się za tą książkę nie miałam zielonego pojęcia, że autorką jest polka. Na prawdę mnie to zdziwiło, bo czułam się jakbym czytała coś Kim Holden albo Mii Sheridan. Bo tym odkryciu książka zaczęła mi się jeszcze bardziej podobać. Już od samego początku bohaterowie przypadli mi do gustu. Każdy z nim ma swoją własną osobowość. W pewnym momencie czułam się jakbym sama była Dominiką i doznawała tego bólu. Autorka bardzo dokładnie opisała  nam  jej emocje. Wstyd, ból, cierpnie i samotność. To właśnie z tym musiała się zmierzyć Dominika. Jednak po pojawieniu się w jej życiu Marcela nie jest z tym sama. Bohaterka na początku trzyma go na dystans, ale oczywiście nie jest to takie łatwe. Marcel jest zdecydowanie moim x mężem :D. Chociaż ukrywa tajemnice. Muszę przyznać, że nie jest to do końca tak przewidywalna książka jak może się na początku wydawać. Parę razy się bardzo zaskoczyłam i szokowałam co ta autorka wymyśliła. No i zakończenie, które zostawia nas z większą ilością pytań niż odpowiedzi. Pierwszy raz czytałam tak dobrą polską książkę. 
Jednak, żeby nie było tak kolorowo czas na jakieś minusu. W pewnym momencie bardzo się pogubiłam w czytaniu. Rozdziały są podzielone na "PRZEDTEM" czyli wypomnienia z wypadku i z szpitala i na "TERAZ" czyli wydarzenia, które obecnie się rozgrywało. To jeszcze było w porządku tylko w pewnym momencie była zmieniona narracja na innego bohatera. Liczę, że po ostatecznej korekcie jakoś bardziej oznaczą te rozdziały, żeby czytelnik wiedział o kim czyta. Niektóre zachowania bohaterów też mi się nie podobały i wydawały mało zrozumiane, ale to już można pominąć. 
Uważam, że tą książkę powinien przeczytać każdy. Wywołuje milion emocji. Chwyta za serce. Bardzo gorąco polecam.



Styl pisania: 5
Bohaterowie: 6
Akcja: 5
Okładka: 6
Wątek miłosny: 6

Moja ocena:

9/10

Wydawnictwo:

 


Inne książki tej autorki:



-Laurusss

Instagram (Blogowy)
Instagram (Prywatny)
* Snapchat: laaurusss
*TV SHOW TIME: Laurusss




2 komentarze:

  1. Mam w planach :D Liczę, że dla mnie też będzie dobra lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od jakiegoś czasu chcę ją dorwać, ale jakoś nie mam okazji... Czas to zmienić! ;)

    OdpowiedzUsuń