sobota, 12 listopada 2016

RECENZJA "Między książkami" Gabrielle Zevin


"Nie jesteśmy tym, co zbieramy, kupujemy, czytamy. Jesteśmy tak długo, jak żyjemy, miłością. Tym, co kochaliśmy. Ludźmi, których kochaliśmy. Oni żyją w nas zawsze."
Gabrielle Zevin – Między książkami



Tytuł: Między książkami


Autor:  Gabrielle Zevin


Wydawnictwo:  Literatura współczesna


Rok wydania: 2014


Ilość stron: 268


Oryginalny tytuł: The storied life of A.J.Fikry



Moja ocena:  9/10







Opis książki:


Przepis na komedię romantyczną a la Notting Hill w książkowym wydaniu!
Urokliwa opowieść o właścicielu przytulnej, ale kiepsko prosperującej księgarenki, który próbuje poskładać życie na nowo po śmierci żony. Odnalezienie porzuconej między książkami dwuletniej dziewczynki-sieroty i spotkanie z energiczną przedstawicielką małego wydawnictwa wywróci jego świat do góry nogami. Pogodna opowieść o tym, że zawsze jest czas na nowy początek







Ajay nie ma łatwego życia. Po śmierci żony popadł w dołek. Razem z żoną wspólnie prowadzili własną księgarnie. Kiedyś kochał w niej przesiadywać, teraz tego  nienawidzi wszystko w niej przypomina mu o śmieci żony. Woli upić smutki w alkoholu. Pewnego razy gdy zamykał księgarnie, Ajay idąc na górę przebrać się w strój do biegania bo postanowił zmienić coś w swoim życiu. Kiedy wrócił z biegów zorientował się, że drzwi są niedomknięte. Usłyszał jakieś dziwne odgłosy z pomiędzy regałów. Był świecie przekonany, że zobaczy złodzieja ewentualnie bezdomnego, który szuka schronienie przed śniegiem i zimnem. Nigdy by się nie spodziewał, że zobaczy małe dziecko, a dokładniej malutką dziewczynkę przed którą leżała książka, pt. "Tam, gdzie żyją dzikie stwory". Dowiedział się od niej, że ma na imię Maja i że porzuciła ją mama,która nie była w stanie wychować dziecka. Jak niby samotny mężczyzna może wychować małe dziecko jak z samym sobą nie daje sobie rady. Nigdy wcześniej nie miał doczynienia z małym dzieckiem. Jego pierwszy plan był taki żeby oddać Maje do domu dziecka, jednak szybko zmienił zdanie i postanowił sam zaopiekować się nią. Maja jednak nie jest jedyną kobietą w jego życiu , która wywróci wszystko do góry nogami.









"Między książkami"widziałam co drugim książkowym Instagramie.  Pewnego razy na zakupach dostrzegłam ją w Media Markt w strefie z tanimi książkami. W ten o to sposób stałam się szczęśliwą posiadaczka "pomiędzy książkami" za 9.99 zł. Co do samej książki bardzo dużo od niej oczekiwałam. No i się nie zawiodłam. Książka jest przyjemna w czytaniu. Każdy rozdział zaczynał się mini recenzją od Ajay'a co jest nie spotykane wśród książek. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałam. Cała historia jest do nie przewidzenia, a w szczególności zakończenia przy którym się popłakałam. Dzięki tej książce nauczyłam się nie poddawać w najtrudniejszych chwilach bo zawsze może coś się zmienić. Autorka dobrze wykreowała bohaterów.  Sam motyw księgarni i wszystko co się w niej działo był niezwykle ciekawy. Te miejsce nadawało niezwykły klimat. W samej książce przewijało się milion wątków. Jak jeden się kończył to jakieś nowe dwa się zaczynały. Jestem pewna, że nikt przy tej książce nie będzie się nudził. Bardzo i to bardzo polecam.




Sprawdzian:

Styl pisania: 6
Bohaterowie: 6
Akcja: 6
Okładka: 6
Wątek miłosny: 5

Moja ocena:

9/10



Wydawnictwo:





-Laurusss

Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
* Snapchat: laaurusss
*TV SHOW TIME: Laurusss

2 komentarze:

  1. Będę musiała przeczytać😀😊 Zwłaszcza, że mam e-booka😊❤

    booksureourworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomijając błędy, bardzo podoba mi się twoja recenzja. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki! :D

    OdpowiedzUsuń