piątek, 17 czerwca 2016

RECENZJA "Szklany tron" Sarah J.Maas


"-Masz straszne blizny-rzekł cicho.
Zabójczyni oparła dłoń na biodrze i podeszła do drzwi garderoby.
-Wszyscy nosimy blizny, Dorian. Jedyna różnica polega na tym, że moje są bardziej widoczne od innych."

Sarah J. Maas – Szklany tron






Tytuł: 
Szklany Tron


Autor:  Sarah J.Maas


Wydawnictwo:  Uroboros


Rok wydania: 2013


Ilość stron: 520


Oryginalny tytuł: Throne of Glass


Moja ocena:  8/10











Opis książki:


"Celaena Sardothien odbywała ciężką karę za swoje przewinienia wystarczająco długo, by przyjąć propozycję, z której nie skorzystałby nawet szaleniec: jej dożywotnia niewolnicza praca w kopalni soli nie musi kończyć się dopiero z dniem jej śmierci, jeśli tylko dziewczyna zdecyduje się wziąć udział w turnieju o miano królewskiego zabójcy. To będzie walka na śmierć i życie, ale Celaenie nieobce są tajniki fachu zawodowego mordercy. Jeśli się jej powiedzie, po kilkuletniej służbie na królewskim dworze odzyska wolność. Jeśli nie – zginie z rąk któregoś z przeciwników: złodziei, zabójców i wojowników, najlepszych w całym królestwie. Szanse na pomyślne przejście wszystkich etapów turnieju są niewielkie, ale Celaena nie ma nic do stracenia.

Pod okiem wymagającego dowódcy straży rozpoczyna przygotowania do starcia z najgroźniejszymi osobnikami królestwa. Wkrótce jednak pojawiają się komplikacje: ginie jeden z uczestników turnieju, a niedługo potem podobny los spotyka innego rywala młodej zabójczyni.

Czy Celaena zdoła dowiedzieć się, kto stoi za tajemniczymi zabójstwami? Czasu jest coraz mniej, a dziewczyna musi mieć się na baczności – zabójca może obrać za kolejny cel właśnie ją. Śledztwo doprowadzi do odkryć, których nigdy by się ni niespodziewała."










Celaena za błąd, który kiedyś popełniła teraz ponosi konsekwencje. Jest wyszkoloną zabójczynią niestety została złapana i teraz do końca życia musi pracować w kopalni soli Endobvier. Jednak nadarzyło się światło w tunelu, które może spowodować uwolnienie się od niewolniczej pracy. Z ręką wychodzi do niej książę Dorian, który szuka królewskiego zabójcy i jako swoją kandydatkę chcę wystawić Cealene. Niestety zabójczyni nie darzy za dużą sympatią króla. W tym wszystkim jest jeden duży haczyk. Jeśli wygra będzie służyć królowi 4 lata a potem będzie wolna, jeśli przegra to jej wybawieniem będzie śmierć, a jak się nie zgodzi znowu trafi do kopalni gdzie również tam czeka ją śmierć. Przez trzynaście tygodni będzie przechodzić specjalne szkolenia pod opieką Chaol'a kapitana Gwardii Królewskiej. W tym samym czasie bardzo dziwne rzeczy dzieją się w zamku.
Czy Cealena wyjdzie z tego cało?








Bardzo dużo słyszałam o tej książce i za każdym razem ktoś się zachwycał. Czy na pewno tak jest? Owszem jest! Sama przeczytałam i się zakochałam <3. Nie będę już wspominać o genialnym wątku miłosnym bo zawsze za dużo o tym pisze :D. Co do samej akcji to na prawdę jestem pod wrażeniem. Ciągle się coś działo. Nie było chwili gdzie było nudno i musiałam odłożyć książkę z tego powodu. "Szklany tron" na samym początku wydawał mi się na prawdę nie w moim typie. Coś gdzieś walczą ehhh to nie dla mnie. Jednak o dziwo jednak dla mnie. Autorka w tak niesamowity sposób piszę, że do każdego trafi. Nie mogę się już doczekać kolejnych tomów.




Sprawdzian:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 5
Akcja: 6
Okładka: 5
Wątek miłosny: 5

Moja ocena:

8/10



Wydawnictwo:





-Laurusss

Akcja
Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
* Snapchat: laaurusss



4 komentarze:

  1. Książka może być interesująca, ale jakoś mnie nie przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam "Szklany tron" zaraz po"Dworze cierni i róż". Podobał mi się, ale moje pierwsze spotkanie z autorką przy ACOTARze całkowicie mnie powaliło na kolana. Maas pisze świetnie i seria "Szklanego Tronu" nie jest wyjątkiem. Nie zmienia to jednak faktu, że "Dwór..." jakoś bardziej do mnie przemówił. Tylko odrobinę, ale jednak lepsze wrażenie pozostało. W wolnej chwili wpadnij do mnie na post o... książkowych księciach z bajki :) Jestem ciekawa, czy masz swój ideał ;)

    Pozdrawiam sedrecznie
    nalogowy-ksiazkoholik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham całą serię <3
    zapraszam do mnie również ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Szklany Tron to jedna z moim serii. Kiedyś siostra namówiła mnie do jej przeczytania i cieszę się, że to zrobiła. Wciągnęła mnie od pierwszych stron i podbiła serce, wywołała falę emocji. Mogłabym ją czytać i czytać. <3

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń