wtorek, 16 czerwca 2015

RECENZJA "Pamiętnik" Nicholas Sparks

Hej Miśki!

Przeczytałam w końcu moją pierwszą w życiu Nicolas'a Sparks'a! Sukces życia!


Tytuł: Pamiętnik


Autor:  Nicholas Sparks


Wydawnictwo:  Albatros


Rok wydania: 2014


Ilość stron: 256


Oryginalny tytuł: The Notebook


Moja ocena:  7/10





Opis książki:

"W starym wytartym notatniku kryje się kronika pewnej miłości, która rozkwitła po zakończeniu II wojny światowej gdzieś w Karolinie Północnej. Noah Calhoun odczytuje ją wieczorami w domu opieki starej kobiecie cierpiącej na chorobę Alzheimera. Dzięki sile uczucia przeżywa na nowo cudowne chwile swojej wielkiej miłości. Przypomina sobie, kiedy w 1932 roku po raz pierwszy zobaczył Allie Nelson ich potajemne spotkania, wspólne wakacje i trudny okres rozstania, gdy zniknęła z jego życia na czternaście lat..."


Noah Calhoun i Allie Nelson to główni bohaterowie powieści napisanej przez Nicholas'a Sparks'a. Zapoznajemy się z nimi kiedy znajdują się w domu opieki jako jego podopieczni. Jeden z głównych bohaterów Noah codziennie odczytuje starszej pani cierpiącej na Alzheimera karki z starego pamiętnika. Historia zawarta w tym pamiętniku nie jest byle jaka. Opisuję przepiękny romans dwójki kochających się ludzi. Na początku nie winna szczeniacka miłość, kto by się spodziewał że przerodzi się w coś wielkiego? Niestety nie zawsze życie jest sprawiedliwe i dwoje kochanków musi się rozstać. Po 14-stu latach się na nowo spotykają i ich miłość rozkwita na nowo. 
Czy ich miłość przetrwa wszystko?


Już bardzo dużo razy słyszałam o Nicolasie Sparksie, ale nigdy nie było mi po drodze sięgnięcia po jego książkę. Z tego co mi wiadomo historię, którą przedstawił w tej powieści wydarzyła się na prawdę! Na dodatek w jego rodzinie. Powtórzę się, ale muszę jest to przepiękna, wzruszająca historia miłosna. Nie jest wcale taka banalna jak niektórym może się wydawać. Występuję również wątek choroby, który odgrywa , dosyć ważną rolę w tej książce. Myślę że autor wykonał kawał dobrej roboty, chociaż dla mnie nie było za dużego zachwytu. No ale mam chęć sięgnięcia po jeszcze jakieś książki tego autora :D.


Sprawdzian:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 5
Akcja: 4
Okładka: 5

Moja ocena:

7/10


Wydawnictwo: 



-Laurusss


Instagram (Prywatny)
Instagram (Blogowy)
ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss




1 komentarz:

  1. Czytałam tę książkę chwilę po obejrzeniu filmu. Niestety, Gosling robi swoje i film może z tego względu wydawał mi się bogatszy niż lektura. To dziwne, bo zazwyczaj jest odwrotnie...

    OdpowiedzUsuń