sobota, 23 maja 2015

#47 RECANZJA "Mara Dyer. Tajemnica" Michelle Hodkin

Hej Miśki!

Strasznie dawno mnie tu nie było. Więc chwila na wyjaśnienia, które wam się należą. Maj zapowiadał się spokojnym miesiącem. Myliłam się i to bardzo. Ostatni tydzień był zawalony samymi egzaminami i sprawdzianami. 0 czasu na czytanie i chwile przyjemności. W rezultacie takim, że do tej pory przeczytałam 1 książkę! Brawo Laura... Ten tydzień co już prawie się skończył (nareszcie!) nie był zadowalający. Mam brak chęci na cokolwiek. Humoru wcale nie mam. Koniec użalania się nad sobą :D. Powracam już do żywych (no tak myślę).





Tytuł: Mara Dyer. Tajemnica


Autor:  Michelle Hodkin


Wydawnictwo:  Ya! 


Rok wydania: 2014


Ilość stron: 480

Oryginalny tytuł: The Unbecoming of Mara Dyer



Moja ocena:  10/10







Opis książki:

"Młodzieżowe miasteczko Twin Peaks. Po tragicznym wypadku Mara traci pamięć i zaczyna widzieć śmierć innych ludzi na chwilę przed jej nastąpieniem. Od tej chwili nic nie jest zwyczajne… Kim tak naprawdę jest Mara? To, co odkryje, zaskoczy ją i czytelnika. Thriller psychologiczny z przesłaniem: pozory mylą."


Mara nastolatka jak każda inna. Wiedzie spokojne życie, aż do czasu tragedii, która wydarzyła się w starym opuszczonym szpitalu psychiatrycznym. Przyczyną wypadku było zawalenie się budynku (czy na pewno?). Na nieszczęście dziewczyny zginęli jej przyjaciele, a w tym jej chłopak i najlepsza przyjaciółka. W niewyjaśniony sposób jedynie Mara przeżywa. Wszyscy się zastanawiają jakim cudem udało jej się przeżyć? Rodzina Mary postanawia się przeprowadzić z daleka od miejsca tragedii. W nowej szkole dziewczyna spotyka tajemniczego i przystojnego Noaha. Dobrze wie, ze ta znajomość nie zakończy się za dobrze. Z główną bohaterką zaczynają dziać się bardzo dziwne rzeczy. Zaczyna ją ktoś prześladować. Co się dzieję z Marą? Czy połączy ją coś z Noahem? Jakim cudem przeżyła?


No nie wiem od czego zacząć :D. Pierwszy raz spotykam się z książką, która ma tak cudowny klimat. Jeśli ktoś nie wie to jestem wielką fanką American Horror Story no i właśnie podobny klimat ma ta książka. No i widzę wiele podobieństw. Pierwszy tom bardziej odnosi się do pierwszego sezonu, a drugi tom bardziej do drugiego sezonu. Taka tak moja mała dygresja. Moim zdaniem autorka wszystko dopracowała, każdy wątek i każdego bohatera. Choć nie obejdzie się bez miliona pytań. No i muszę to napisać. CUDNY WĄTEK MIŁOSNY! Jestem już po przeczytaniu drugiego tomu i również tak samo mi się podobał. Teraz czekać na 3 tom :D.

 Sprawdzian:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 6
Akcja: 6
Okładka: 6

Moja ocena:

10/10


Wydawnictwo: 



-Laurusss


ASK
Tumblr
* Snapchat: laaurusss



2 komentarze:

  1. Bardzo przyjemna recenzja :) Aż skuszę się na te książkę przy najbliższych zakupach ;) Pozdrawiam c:
    Rozczytany Człowiek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No skuś się na te książki. Nie pożałujesz! <3

      Usuń