poniedziałek, 14 maja 2018

"Sand" Ewelina Trojanowska


"Może po prostu bałam się być szczęśliwa. Być może przyzwyczaiłam się do siedzenia w swoim gównie, ponieważ, mimo że śmierdziało, podświadomie było mi w nim bezpiecznie."







Tytuł: 
Sand


Autor:  Ewelina Trojanowska


Wydawnictwo: Novae Res


Rok wydania: 2017


Ilość stron: 292


Moja ocena: 6,5/10








Opis książki:

"Ethan to nadwrażliwy i ślamazarny licealista, który pragnie zostać pisarzem. Jenny jest niestabilną emocjonalnie ofiarą przemocy domowej o tendencjach samobójczych. Z kolei Amy stanowi przykład nieudolnej życiowo, zgorzkniałej młodej dziewczyny o mentalności „starej panny”.

I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że cała trójka jest wytworem wyobraźni Alice – młodej pisarki, która zatraciła się w świecie fikcji.

– Zbladł pan. – Słyszę jakby zza ściany. – Wszystko w porządku? – Słowa odbijają się echem przez ten cholerny szum i chaos w mojej głowie.
Wpadam w jakiś trans. Wciąż jednak potrafię rozpoznać niedorzeczność pytania mojego słuchacza. Nic nie było w porządku i chyba oboje zdawaliśmy sobie z tego sprawę – od samego początku, aż do końca. A to, co bolało mnie w tym wszystkim najbardziej, to to, że minęło już tyle lat, a ja cały czas płaciłem cenę za tamten rok.
– Mieliśmy wtedy tylko po siedemnaście lat…"




Alice przeżywa życiowy kryzys. Nie czuję się na siłach żeby cokolwiek zrobić. Jedyną jej ucieczką jest fikcyjny świat, który sama wymyśliła. Ethan jest wrażliwym chłopakiem, który uczęszcza do liceum. Jego największym marzeniem jest zostać pisarzem. Jenny ma ogromne problemy rodzinne i ciężko jej sobie z nimi uporać. Czasami ma ochotę pożegnać się już na dobre z tym światem. Amy jednak jest młodą dziewczyną, której nic nie wychodzi w życiu i czuję się jakby miała z kilkadziesiąt lat więcej. Ci wszyscy bohaterowie są wytworem wyobraźni Alice, która nie umie odróżnić fikcje od rzeczywistości.




Pragnę w tym momencie podziękować serdecznie autorce za możliwość przeczytania jej książki. Dostałam ją od Pani Eweliny z możliwością zrecenzowania. 
"Sand" jest napisana bardzo prostym i zrozumiałym językiem. Więc można się spodziewać, że książkę będzie się czytać szybko i przyjemnie. Tu was zaskoczę. Tej książce trzeba poświecić o wiele więcej uwagi. Powieść ta porusza trudne i ciężko zrozumiałe tematy. Tak na prawdę, każdy z bohaterów zmaga się z czymś. Również trzeba się skupić na tym, żeby nie pogubić się co do bohaterów. Na całe szczęście jest ich mało. Ledwie główni bohaterowie plus z trzy/cztery osoby. Ogólnie sama w sobie książka przypadła mi do gustu, tylko nie podobały mi się dwie istotne rzeczy. Po pierwsze zdarzało się tak, że jedno wydarzenie było opisywane przez trzech różnych bohaterów co daje nam trzy rozdziały z praktycznie taka samą historią tylko z innymi odczuciami. No i najmniej istotny problem to bardzo dużo wtrąceń/zdań w języku angielskim. Dla osób, które nie za dobrze posługują się tym językiem mogą mieć małe problemy, a przypisów z tłumaczeniem bark. Tak na prawdę bardzo mało było samej Alice. Jednak pod koniec coś tam się wyjaśnia i wtedy cała książka nabiera całkiem innego obrazu. 
Polecam wam sięgnąć po "Sand", żeby przekonać się na własnej skórze jak można zatracić się w świecie fikcji.

SPRAWDZIAN:

Styl pisania: 5
Bohaterowie: 4+
Akcja: 4
Okładka: 5
Wątek miłosny: 4+

Moja ocena:

6,5/10


Wydawnictwo:





-Laurusss

Instagram (Blogowy)
Instagram (Prywatny)
* Snapchat: laaurusss
*TV SHOW TIME: Laurusss



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz