poniedziałek, 20 listopada 2017

"Dziewczyna z Dzielnicy Cudów" Aneta Jadowska


"-Dlaczego wołałaś swojego ojca?
-Czasami koszmary mają imię - powiedziałam cicho, żałując tego w sekundzie, w której słowa opuściły moje usta."
Aneta Jadowska – Dziewczyna z Dzielnicy Cudów


Tytuł: 
Dziewczyna z dzielnicy cudów


Autor:  Aneta Jadowska


Wydawnictwo: Sine Qua Non


Rok wydania: 2016


Ilość stron: 320


Oryginalny tytuł: Dziewczyna z dzielnicy cudów


Moja ocena: 7/10






Opis książki:

Są przyjazne i urocze miasta alternatywne. I jest Wars – szalony i brutalny – oraz Sawa – uzbrojona w kły i pazury. Pokochasz je i znienawidzisz, całkiem jak ich mieszkańcy.

Jak ona. Nikita. To tylko jedno z jej imion, jedna z jej tajemnic. Jako córka zabójczyni i szaleńca chce od życia jednego – nie pójść ścieżką żadnego z rodziców. Choć na to może być już za późno.

Z Dzielnicy Cudów – części miasta, która w wyniku magicznych perturbacji utknęła w latach 30. ubiegłego wieku – zostaje uprowadzona jedna z piosenkarek renomowanego klubu Pozytywka. Sprawą zajmuje się Nikita. Trop szybko zaprowadzi ją tam, gdzie nigdy nie chciałaby się znaleźć. Na szczęście jej pleców pilnuje Robin. Czy na pewno? Kim on właściwie jest?


Znajdujemy się nad Wisłą, która przedziela dwa miasta Wars i Sawa. Jedno gorsze od drugiego. Lepiej nie zapuszczać się tam samemu. Mieszkanką tych tajemniczych i magicznych miast jest Nikkita. Równie tajemnicza i niebezpieczna jak tamte miejsca. Sama już nie wie do końca jak się nazywa. Już tyle razy zmieniała swoją tożsamość, że się już w tym pogubiła. Dziewczyna pracuję w Zakonie Cieni pod nadzorem swojej maki zabójczyni. Zostaję jej przydzielony nowy partner, Rubin. Wszyscy zdają sobie sprawę, że nie potowarzyszy Nikkicie zbyt długo. Zniknie w niewyjaśnionych okolicznościach. Pierwszą ich sprawą jest znalezienie mordercy, który zabił jedną z kobiet renomowanego klubu Pozytywka w Dzielnicy Cudów. Na nieszczęście przestępcy tą kobieta okazała się bliska znajoma Nikkity. Podczas śledztwa na światło dzienne ukazują się tajemnice Nikkity.




Jest to pierwszy tom serii o Nikkicie. Jeszcze nie zabrałam się za drugi tom jednak wszystko przede mną. Książka zawiera liczne ilustrację, które sprawiają, że jesteśmy wstanie lepiej wyobrazić sobie bohaterów. Akcja książki toczy się w latach 30 XX wieku więc nie ma mowy o najnowszych technologiach, które by ułatwiły sprawę bohaterom. Po mieście jeżdżą dorożki, które nadają starodawnego klimatu. Bardzo niechętnie podchodziłam do tej książki z tego względu, że nie wiedziałam jak poradzi sobie polska autorka z fantasy. Nikkita jest jedną z tych bohaterek, które nie dadzą sobą pomiatać. Jest silna, odważna i wie czego chcę od życia. Robin jednak nie da się bohaterce i będzie walczył o swoje. Jestem bardzo ciekawa drugiego tomu.  Co się wydarzy dalej z bohaterami i jak Pani Jadowska dalej rozegrała akcje bohaterów.



SPRAWDZIAN:
Styl pisania: 5
Bohaterowie: 5
Akcja: 5
Okładka: 5
Wątek miłosny: 4

Moja ocena:

7/10


Wydawnictwo:




Inne książki tego autora wydane w Polsce:





-Laurusss

Instagram (Blogowy)
Instagram (Prywatny)
* Snapchat: laaurusss
*TV SHOW TIME: Laurusss


1 komentarz:

  1. Jestem mega ciekawa tej książki, bo naczytałam się o niej sporo dobrego. Mam szczerą nadzieję, że wpadnie mi w ręce w przyszłym roku. ♥

    OdpowiedzUsuń